tisdag 15 januari 2008

Mat teman..

Så då var förra veckans mat tema till enda och ett nytt tema påbörjat...
Kunde inte tro att mat och framför allt tillagning av mat kunde bli såpass mkt roligare bara för att man har hittat på ngt som kallas tema veckor. Men det känns, och troligen är, både nyttigt, smart och billigt. Har nog aldrig varit så engagerad i vad som kommer att serveras under veckan. Inte heller förberett mig så väl på de rätter som jag själv ska tillreda, och framför allt inte använt smaklökarna i den utsträckning när man väl sitter och krubbar. Nä det var en riktigt rolig idé detta :-)

Tonfisk pasta = Yummmie!

Så då till rapportering av förra veckans mat tema: GI
Rätter som har tillagats: Tonfisk pasta, lins-soppa, fullkorns lasange och westerbotten kyckling.
Samtliga rätter har varit mkt goda och nyttiga och kommer att finnas med i veckomenyerna när tema veckorna är slut. Det som man skulle kunna anmärka på är att de inte är speciellt snabblagade och att man kanske behöver komplettera sitt kryddskåp, med krydder som Garam Masala. Ärligt talat...fanns det en sån krydda! :-)

Denna vecka har vi tema: Veggitariskt.
Står just nu: 1-1 då vi öppnade veggi veckan med en riktig plump.

Veggobiffar i pitabröd

Bilden är precis lika dålig som maten, eller precis lika felaktigt som det var att göra ett segertecken.
Så igår kändes det som att det skulle bli en jobbig vecka, då dagens Cornfärs sås & spagetti skrällde.
Tillagade färsen nästan exakt så som jag brukar göra köttfärs sås och det blev ungefär lika gott.
Hmm, inte illa.

Har även jobbat lite på nyårslöftet... 1/110 är nu avklarat ...inte illa va?!

Nu är det dags att slagga! :-)

4 kommentarer:

Anonym sa...

När jag åt Veggobiffarna i måndags så tänkte jag för mig själv; det är nog inte så konstigt att människan en gång i tiden började äta kött=) Har dock ändrat uppfattning efter den goda quornfärsen igår. Det var verkligen en hit! Puss på dig!

Anonym sa...

Vår snart och kaninmat kan det bli bättre...

Sanne sa...

Ser gott ut! Ska bli spännande att få läsa om nästa veckas tema!

Anonym sa...

Glad P�sk familjen Edvardsson �nskar Ninnie o Adde

Olika tatueringar som jag kikar på..

Kanske kommer det bli några av dessa tatueringar. Den i slutet eller den som är med som skiss är de som jag gillar bäst för tillfället.