tisdag 7 augusti 2007

Äntligen sol.

Äntilgen så kom då solen, och allt det som måste göras under de få dagar med sol och värme som vi har i detta underbara land måste göras snabbt för molnen och regnet lurar där borta någonstans. Lekplatser, stränder och parker... Javisst allt på samma gång.




Någon som har lyst i kapp med solen är Alva. När hon sken som allra mest var vi i Nordkroken då hon träffade en liten tjej som var i samma ålder, som oxå ville ha någon att ta hatten ifrån...

Under de korta stunder vi är hemma så är för tillfället Alvas favorit-leksak en hund som man ska dra efter sig som både skäller och rör på benen. Hon halvspringer & skrattar om vartannat. En ren fröjd för ögat.

Min underbara sambo sliter nu som en varg. Delade turer som innebär att hon är borta från hemmet hela dagen förutom när hon vilar upp sig och äter. Ser dock framemot helgen då hon är ledig från 2 på fredagen och sedan resten av helgen.

Nu till hälsan... Har kämpat på bra denna period. Styrketränat varvat med löpning runt kanalen.
Här kommer lite statestik från och med när jag startade den 24/7:

Antal dagar med noggrann uppföljning i bok: 15
Antal dagar med träning: 11
Medeltal på blodsocker enligt min mätare: 8,7 (mätt på de 99 sista mätningarna)
Högsta värde jag har i mätaren: 18
Lägsta värde jag har i mätaren: 1,9 (farligt nära, brrr)
Totalt antal mätningar i bok sedan 24/7: 102 st (i snitt 6,3 st/dag)

That´s all for now!

1 kommentar:

Sanne sa...

Duktig du är med träningen! Jag ska försöka komma igång nästa vecka. Vi får hoppas att solen fortsätter titta fram!

Olika tatueringar som jag kikar på..

Kanske kommer det bli några av dessa tatueringar. Den i slutet eller den som är med som skiss är de som jag gillar bäst för tillfället.