söndag 29 juli 2007

En dag vid mitt lilla slott

Här är min nymålade lilla stuga.




Trots att jag dagen innan hade tagit ut mig mer än jag egentligen borde så gav jag mig iväg till mina pärons stuga. Dagens stora uppgift var en ordentlig utvändig genomgång av den lilla enhet som är utsedd att vara min familjs privata tillhål när vi är på besök. Målning av fasad, lackning av trall och till sist som kronan på verket asfaltmåning av plintarna. Fick god hjälp av herr päron som egentligen såg till att det var möjligt att åstakomma allt på en och samma dag.




Att vara i stugan är att färdas med en tidsmaskin ungefär 15 år tillbaka i tiden. Fru päron serverar fika innan man hunnit säga f, i ordet fika, och herr päron vill mer än gärna visa och dela ut givande råd. Är härligt att bli så upp-passsad emellanåt. :-)


En bra dag helt enkelt!








Inga kommentarer:

Olika tatueringar som jag kikar på..

Kanske kommer det bli några av dessa tatueringar. Den i slutet eller den som är med som skiss är de som jag gillar bäst för tillfället.